Kültürel ve tarihsel koşullar

Bireyler (aktör / izleyici ekipleri) onları yorumlamak için gelip (; Katz, 1996 Francis, 1994), inşa korumak ve bir kişilerarası duygu yönetim mekanizması olarak grup dayanışmayı güçlendirmek yardımcı olur gibi Mizah, sosyal, kültürel ve tarihsel koşullar ortak olumlama katkıda . Aynı zamanda, böylece bireylerin daha iyi görünmez desen süreçsel mekanizmaları (Davis, 1979, 1993) anlamak için izin, sosyal, kültürel ve tarihsel yapıların paylaşılan anlamları yapısızlaştırmak hizmet vermektedir. Mulkay (1988) hayal diyalog gerçek kaynaklanan bir sosyal eylem olarak mizahı açıklar. Mizah araştırmacılar karşılıklı aktör (komedyen / mizahçı) ve komik olarak izleyici (Raskin 1985 hem yorumlanmalıdır gelip en az iki yersiz senaryoları içeren aktör-seyirci olayları gibi esprili değişim sosyal yapı işaret, Ruch, Attardo, & Raskin 1993). İnce (1984 1983) nihai amacı eğlence nesil etkileyecek olan mizahi sözleri karşılığında niyet önemini vurgulamaktadır.

Üstünlük teorisine göre, mizah etkinliği mizahi hedef (ler) mizah yazarı bu ve kiminle mizahçı, 1973 (LaFave, Haddad, & Marshall empati değil başka sosyal ve kültürel gruplara mensup bireyler olup olmadığı bağlıdır ; Zillman ve Cantor, 1976). Birçok araştırmacı da bu fizyolojik bireylerin daha gülmek ve komik (; Prerost & Brewer 1977 Cantor, Bryant, ve Zillman 1974) gibi esprili uyaranlara yorumlama eğiliminde uyandırdı bulduk.

Bir bireyin psikolojik refahını genel bir donanıma, stresi azaltmak moral geliştirmek ve katkıda Mizah yeteneği de yaygın (; Lefcourt & Martin, 1986; White & Winzelberg, 1992 Dienstbier, 1995) kabul edilmektedir. Stres olumsuz sistem bağışıklık ve hastalık (Cohen, 1996) ile ilişkili bulunmuştur Oysa, mizah bağışıklık işleyen (Lefcourt, Davidson-Katz, & Kueneman, 1990) ve fiziksel sağlığı bireysel algıları (Carroll, 1990 iyileştirmek için gösterilmiştir ) yanı sıra pozitif ruh halleri (Prerost & Ruma, 1987) yol açan bir canlı kas gevşetme tekniği teşkil etmektedir.